Thursday, July 21, 2005

Ombak Rindu

SAYA JUGA BUKAN LELAKI YANG BAIK. SAYA BUKANNYA MENCARI KESEMPURNAAN WAFI KERANA SAYA SEDAR KITA TAK AKAN JADI MANUSIA YANG SEMPURNA. PASTI ADA CACAT CELANYA DI MANA-MANA. BILA SAYA MELAMAR BERMAKNA SAYA SUDAH BERSEDIA UNTUK MENERIMA KETIDAKSEMPURNAAN WAFI.
Ombak Rindu
Oleh Fauziah Ashari
m/s 429
Beberapa gadis yg aku lamar menyatakan yg aku terlalu baik, mereka tidak baik, mereka tidak layak utk aku. Aku bosan dengan alasan begini kerana aku tau aku juga tidak sempurna, ada kelemahan. Sayangnya waktu tu aku tak tau macam mana nak jawab sepatutnya, seperti petikan di atas. Pernah sekali aku jawab "kalau begitu saya kena jadi tak baik la supaya layak, supaya sesuai dengan awak?".
Aku tahu itu bukanlah jawapan yg baik. Bukan itu sebenarnya yg mereka nak dengar. Mereka mahu tahu setakat mana kesungguhan aku mahu memiliki mereka. Setakat mana aku sanggup bertolak ansur, berkorban kerana mereka. Mereka mahu aku pujuk rayu dengan kata2 indah yg memikat hati...malangnya aku bukan jenis begitu. Aku tak suka memujuk. Justeru...aku kesepian kini. Ombak rindu melanda jiwa. Rindu pada orang yg bukan milik aku.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home